Kaip mesti rūkyti? Patarimai norintiems mesti visiems laikams

Kaip mesti rūkyti? Patarimai norintiems mesti visiems laikams

Kaip mesti rūkyti? Klausimas kuris kamuoja beveik kiekvieną rūkalių. Nuspresti mesti rūkyti – gali būti ilgas procesas. Dažniausiai žmonės susimasto, kad vis dėl to rūkymas kenkia jų sveikatai, bet dar nebūna pasiruoše mesti rūkyti. Tada pradeda save motyvuoti, galbūt pradeda šnekėti su aplinkiniais, kad gerai būtų mesti rūkyti ir kad turbūt jau laikas tai padaryti. Svarbu nenumušti to noro ir jei rūkantis žmogus apie tai su jumis kalbasi – palaikykite jį, nes sekantis žingsnis ir būna tas bandymas mesti rūkyti.

Kodėl taip sunku mesti rūkyti?

Nikotinas sukelia labai sunkią priklausomybę. Kai susimastai apie visas problemas, kurias sukelia rūkymas, gali pasirodyti mažų mažiausiai kvaila ir toliau testi ši bjaurų įprotį. Tačiau stipri priklausomybė verčia žmones greitai palūšti.

Apskritai nikotinas yra viena iš labiausiai priklausomybę sukeliančių medžiagų. Nikotinas veikia labai greitai. Pradeda stimuliuoti centrinę nervų sistemą, didina organizmo širdies susitraukimų dažnį, kraujospūdį ir metabolizmą. Surūkius cigarete nikotino poveikis juntamas maždaug 10-20 sekundžių. Nikotinas iš mūsų organizmo pašalinamas labai greit ir maždaug po 2 valandų jau juntami abstinencijos simptomai ir žmogus griebiasi kitos cigaretės.

Kai traukiate cigaretę, Jūs laikinai išvaduojate savo organizmą iš noro rūkyti, tačiau tai tesiasi labai trumpai, o kiekviena surūkyta cigaretė verčia jus norėti kitos jau šiek tiek labiau. Ir rūkantis žmogus patenka į labai žiaurų priklausomybės ratą.

Kuo žmogus ilgiau rūko, tuo jo priklausomybė bus stipresnė. Jau po trečios surūkytos cigaretės smegenyse įvyksta cheminiai pokyčiai.

Norintiems mesti rūkyti pirmiausia siūlome išbandyti natūralią priemonę nuo rūkymo – magnetai nuo rūkymo. Jei vis dėl to niekaip nepavyksta mesti rūkyti pasikonsultuokite su šeimos gydytoju. Metant rūkyti svarbiausia pasitikėjimas ir noras.

Kas nutiks mano kūnui, kai mesiu rūkyti?

  • Iš pradžių vos tik atsisakysite rūkymo galite jaustis nemaloniai, kadangi Jūsų organizmas pradeda iškarto valytis nuo priklausomybės. Tai vadinama abstinencijos simptomais.
  • Pirmosiomis dienomis gali būti jog kamuos dažnesnis kosulys, kadangi Jūsų plaučiai valysis nuo susikaupusių dervų. Taip pat galimas vidurių užkietėjimas, kadangi Jūsų organizmui “truks” nikotino. Dažnai rūkaliai nesistengia papusryčiauti ir iškart griebiasi cigaretės. Metę rūkyti, valgykite daugiau skaidulų turinčius produktus pusryčiams. Tai padės išvengti nemalonumų žarnyne.
  • Gali pasireikšti galvos skausmas, nuotaikos svyravimai, nuovargis, galvos svaigimas. Šie simptomai yra laikini ir dauguma jų išnyksta per pirmas 3 savaites. Tai yra teigiamas jūsų kūno remonto ženklas – deguonies kiekis ir cirkuliacija pagerėja, pašalinus nuodingą anglies monoksidą iš jūsų organizmo.

Nuostabu ar ne? Tęskime toliau…

  • Gali būti, kad Jūs kurį laiką turėsite prastą nuotaiką ir busite irzlus, nes Jums trūks stimuliuojančio nikotino poveikio. Kasdienis fizinis aktyvumas padės išvalyti galvą ir pakelti natūralius hormonus, kad sumažėtų stresas ir įtampa metus rūkyti.
  • Gali būti, kad kurį laiką būsite dėl visko labiau susirūpinę, negalėsite tinkamai atsipalaiduoti ir busite sumišęs. Tabako rūkymas būvo Jūsų būdas kovoti su visu tuo. Tačiau visa tai netikra ir kasdienis fizinis aktyvumas padės nudeginti per didelę adrenalino gamybą, o gilūs kvėpavimo pratimai sumažins nerimą, pagerins jūsų gebėjimą susidoroti su stresu ir įtampa.
  • Vakarais galite jaustis labiau pavargęs, nei įprastai. Tabaką dirbtinai padidindavo Jūsų energijos lygį
  • Nikotino trūkumas organizme gali neleisti Jums vakarais užmikti, o rytais pažadinti ankščiau nei reikia. Visa tai tam, kad Jūs palūštumėte. Svarbu turėti tinkamą miegojimo rutiną. Taip padėsite savo organizmui metę rūkyti.
  • Labai daug žmonių nerimauja dėl svorio priaugimo metus rūkyti. Ir tai gali būti rimta problema, kadangi rūkymas mažina apetitą ir metus rūkyti jis susitvarko ir Jūs norite valgyti daugiau. Metę rūkyti pradėkite valgyti sveiką maistą, tai leis suvartoti daugiau, bet gauti mažiau nereikalingų kalorijų. Taip pat reguleriai mankštinkitės, kadangi tai padės netik kovoti su svoriu, tačiau padės ir su psichologinėmis problemomis.
  • Metus rūkyti svarbu nepanikuoti ir nepamiršti, kad visa tai laikina ir kuo toliau, tuo bus lengviau visa tai ištverti. Visada stenkitės save motyvuoti ir nepamirškite, kad organizmas Jums atsidėkos. Jūs jausitės daug geriau kai būsite nepriklausomas!
  • Ne visi žmonės patiria visus šiuos pašalinius efektus, todėl nesijaudinkite. Gali būti, kad Jums pasireikš tik keletas, o galbūt ir nei vienas. Labai svarbus ir žmogaus noras ir užsispirimas. Tikėkite savimi ir Jums tikrai tai pavyks! Dažniausiai visi pašaliniai efektai dingsta po 4-6 savaičių. Kad pakeistumėte savo įpročius prireiks laiko, bet įžvelkite tik teigiamus dalykus.

Keletas naudingų patarimų norint sėkmingai mesti rūkyti:

Laikas mesti rūkyti
  • Visada svarbu turėti artimūjų palaikymą. Jei metate rūkyti paprašykite jų pagalbos. Jei turite draugų kurie rūko – meskite rūkyti kartu ir palaikykite vienas kitą.
  • Apgalvokite visas priežastis, kodėl norite mesti rūkyti, susirašykite jas ant lapo ir laikykite matomoje vietoje. Kas kart kai manysite, kad truksta jėgų, paskaitykite, ką užrašėte. Tai suteiks Jums motyvacijos.
  • Atsikratykite visų daiktų, kurie Jums primena rūkymą. nepalikite tuščių pakelių ar žiebtuvėliu. Tai padės sumažinti mintis apie cigaretes.
  • Jei kažkokie įpročiai Jums primena rūkymą, privalote tuos įpročius pakeisti. Jei darbe per pertrauką išeidavote parūkyti, tada turite sugalvoti, ką veiksite vietoj to,

Svarbu reguliariai mankštintis!

Fizinis aktyvumas metus rūkyti yra labai svarbu. Reguliarus mankštinimasis gerina bendrą sveikatos būklę, padeda valdyti svorį ir nepriaugti papildomų kilogramų metus rūkyti ir taip pat padeda Jūsų organizmui kovoti su abstinencijos sindromais, kurie kyla kai organizmui ima trūkti nikotino.

Mastykite pozityviai

  • Kiekviena diena be cigaretės jau yra Jūsų laimėjimas. Teigiamas mastymas padeda nepalūžti.
  • Metę rūkyti, kiekvienos savaitės, dviejų savaičių ar mėnesio pabaigoje apdovanokite save. Leiskite sau pasijausti laimėtoju.
  • Metę rūkyti venkite daug cukraus turinčių užkandžių. Vietoj to pabandykite valgyti vaisius, riešutus ar kramtomą gumą be cukraus.

Jei aš surūkau mažiau cigarečių, nei ankščiau ar tai gerai?

Kaip mesti rūkyti

Neužtenka vien sumažinti surūkomų cigarėčių skaičių. Na iš dalies jei Jūsų tikslas vien tik pinigai, tada galbūt. Tačiau jau senai įrodyta, kad nėra to saugaus surūkomo cigarėčių kiekio. Arba tu esi rūkantis arba ne.

Moksliškai įrodyta, kad kai žmogus ima mažinti per dieną surūkomų cigarėčių skaičių, rūkydamas kiekvieną cigarėtę jis daug stipriau traukia iš tos pačios cigaretės pasisavindamas didesnį kiekį nuodingų medžiagų. Tas pats nutinka pasirinkus lengvesnes cigarėtes. Taigi mažinimas kartais padidina žalą organizmui.

Laikykitės tvirtai ir prisiminkite ką gausite metę rūkyti:

  • Jau po pirmų 20 minučių pagerės Jūsų kraujo cirkulecija.
  • Žala kurią rūkymas darė Jūsų odai bus sustabdyta.
  • Nuo Jūsų sklis malonesnis kvapas.
  • Turėsite daugiau pinigų
  • Po aštuonių valandų sumažės anglies monoksido kiekis kraujyje, o deguonies pakils.
  • Pagerės Jūsų fizinė forma.
  • Po 5 metų ženkliai sumažės rizika susirgti vežiu dėl rūkymo.
  • Jūsų išvaizda, sveikatą ir galų gale Jūsų gyvenimas bus vėl Jūsų rankose!

Nepamirškite,

Kad nėra nekenksmingų rūkymo būdų, net ir pakeitęs cigaretes į pypkę, kaljaną, cigarą ar elektroninę cigaretę nepavyks išvengti su rūkymu susijusios rizikos.

Daugiau apie rūkymą galite sužinoti pažiūrėje žemiau esantį video.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *